Rok szkolny 2021/2022
Zajęcia pozalekcyjne rok szkolny 2021/2022 >>>
Po lekcjach ...
W szkole są różne zajęcia dodatkowe, które rozwijają talenty uczniów.
Są to:
ZAJĘCIA SPORTOWE
W szkole realizowane są dla uczniów klas 5-8 pozalekcyjne zajęcia sportowe,
w ramach ogólnopolskiego Programu SKS, które na czas pandemii zostały
zawieszone. Uruchomione zostaną ponownie po powrocie uczniów starszych klas do
szkoły.
Program Szkolny Klub Sportowy to działanie systemowe skierowane do uczniów szkół
podstawowych. SKS ma na celu stworzenie przestrzeni do dodatkowej aktywności
fizycznej, realizowanej w formie zajęć sportowych i rekreacyjnych pod opieką
nauczyciela prowadzącego zajęcia wychowania fizycznego w danej szkole. Stanowi
także motywacje do podejmowania aktywności fizycznej. Dyscypliny, jakie dominują
na zajęciach to przede wszystkim gry zespołowe: piłka nożna, koszykówka i
siatkówka. Uczniowie doskonalą swoje umiejętności techniczne i taktyczne.
Wyrównują swoje umiejętności względem grupy. Mają okazję lepiej się poznać. Uczą
się zasad fair- play oraz współpracy na boisku.
CELE PROGRAMU:
1. Stymulowanie i kształtowanie nawyku podejmowania aktywności fizycznej przez
dzieci
i młodzież.
2. Poprawa sprawności fizycznej, stanu zdrowia oraz jakości życia dzieci i młodzieży, w tym profilaktyka nadwagi i otyłości.
3. Promocja zdrowego i aktywnego stylu życia wśród dzieci i młodzieży.
4. Zwiększenie oferty ogólnodostępnych, bezpłatnych zajęć sportowo-rekreacyjnych dla dzieci i młodzieży.
5. Motywowanie do podejmowania aktywności fizycznej wśród
mniej aktywnych
i sprawnych fizycznie dzieci i młodzieży.
6. Tworzenie warunków dla rozwoju talentów oraz zainteresowań sportowych młodego pokolenia.
7. Optymalizacja wykorzystania lokalnej infrastruktury sportowej, w tym infrastruktury przyszkolnej.
8. Promocja różnorodnych sportów wśród dzieci i młodzieży.
Marta Nikiel
Koło zainteresowań „Mali odkrywcy” w klasie 1
Koło zainteresowań „Mali odkrywcy” to zajęcia skierowane do uczniów klasy
pierwszej, wychodzące na przeciw zaspokajaniu naturalnej ciekawości młodego
człowieka.
W trakcie zajęć uczniowie mają możliwość samodzielnego szukania odpowiedzi,
dotyczących tajemnic przyrody i otaczającego nas świata. Przyswajanie wiedzy
poprzez zabawę i eksperymenty pozwala dzieciom w łatwy i przyjemny sposób
zrozumieć zagadnienia z zakresu fizyki, chemii czy nowych technologii.
Poznawanie różnych zależności, zjawisk, obserwowanie, doświadczanie pozwala
dziecku nie tylko przeżyć dane zagadnienie, ale również lepiej je zapamiętać.
Anna Pycia
Zajęcia polonistyczno-teatralne
Z powodu sytuacji pandemii zajęcia teatralne ustąpiły miejsca zajęciom
polonistycznym.
W I półroczu uczniowie klas 7-8 przygotowywali się głównie do konkursu
kuratoryjnego, ale też poszerzali wiedzę dotyczącą języka ojczystego, teatru,
filmu, dziennikarstwa. W II półroczu zajęcia poświęcone są gównie uczniom klas
4-6. Na zajęciach utrwalane są zasady ortograficzne, umiejętność wypowiadania
się, rozstrzygane są „problemy językowe”, poszerzane jest słownictwo.
Zajęcia cechuje atmosfera współpracy i życzliwości. Uczniowie czują się
swobodnie, często jest dużo śmiechu i dobrej zabawy.
Jolanta Kuczyńska
Zajęcia ogólnorozwojowe w klasie trzeciej.
Celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań dzieci oraz wspomaganie
wszechstronnego i harmonijnego rozwoju ucznia z uwzględnieniem jego potrzeb i
zainteresowań edukacyjnych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda
Gardnera.
Inteligencja ruchowa - rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy z
nietypowymi przyborami, taniec, odgrywanie ról.
Inteligencja językowa- rozwijanie sprawności językowej poprzez tworzenie
historyjek, słuchanie opowiadań, fragmentów książek, gry słowne, scenki dramowe,
teatrzyki.
Inteligencja matematyczno-logiczna- gry logiczne, zadania, zagadki.
Inteligencja wizualno -przestrzenna- rozwijanie sprawności manualnej - poprzez
różnorodne formy plastyczno-techniczne.
Inteligencja muzyczna– rozwijanie inteligencji muzycznej poprzez śpiew, taniec,
tworzenie muzyki.
Inteligencja przyrodnicza – rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody poprzez
wycieczki oraz korzystanie z różnych źródeł informacji.
Rozbudzanie ciekawości poznawczej twórczego działania grupie, samodzielności –
inteligencje intrapersonalna i interpersonalna.
Kółko plastyczne dla uczniów klas pierwszych.
W trakcie zajęć dzieci mogą rozwijać zainteresowania i
uzdolnienia plastyczne, pozwalają one także na wyzwalanie aktywności
artystycznej dziecka, rozwijanie wrażliwości estetycznej, a także procesów
poznawczych. Program zajęć umożliwia również kształtowanie umiejętności
organizowania pracy i współdziałania w zespole oraz doskonalenie umiejętności
koncentracji uwagi na wykonywanym działaniu. Zajęcia prowadzą wychowawczynie
klas I, p. Karolina Wróbel oraz p. Marcelina Kubiczek.