SAMORZĄD UCZNIOWSKI i jego działalność w roku szkolnym 2019/20             powrót


Dzień Edukacji Narodowej w naszej szkole
14 października zgodnie z zapisem w kalendarzu świętowaliśmy Dzień Edukacji Narodowej. Przedstawiciele Samorządu pod kierunkiem opiekuna SU przygotowali inscenizację z tej okazji. Ukazali nam w humorystyczny sposób różne typy nauczycieli. Był wśród nich Anioł, Luzak, Aktywista, Służbista i Sceptyk. Każdy z nich miał swoje charakterystyczne cechy, łączyła ich jednak pasja, jak również sympatia zarówno do uczniów, jak i sympatia uczniów względem nich. Inscenizację uświetnił śpiew szkolnego chóru przygotowany przez panią Annę Makuchowską oraz dekoracja wykonana przez panią Ewelinę Nikiel. Na zakończenie uczniowie wręczyli kwiaty Dyrekcji Szkoły, nauczycielom i pracownikom administracji. Podsumowaniem tego szczególnego dnia było wręczenie nagród Dyrektora Szkoły nauczycielom, otrzymali je – p.Elżbieta Żmij, p.Ewelina Moczek, p.Dorota Kuminek, p.Jolanta Kuczyńska i p.Agnieszka Czerwińska oraz pracownikom administracji. Nagrodę Wójta Gminy Bestwina otrzymała w tym roku pani wicedyrektor Monika Krężelok. Serdecznie wszystkim gratulujemy i życzymy samych sukcesów w dalszej pracy!

/Opiekun SU, Agnieszka Czerwińska/

Zdjęcia>>>


Regulamin Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. M.Konopnickiej w Janowicach >>>
 

„Z dziećmi powinno się przebywać razem, ale jednocześnie pozostawiać im swobodę; przychodzić z pomocą, ale pozwalać na samodzielne decyzje; łączyć w sobie stanowczość z wyrozumiałością; być sobą i umieć rezygnować z siebie."
– Pino Pellegrino


Plan pracy Samorządu Uczniowskiego
w I półroczu roku szkolnego 2019/20

 

Rozwijanie aktywności i samorządności jest jedną z ważniejszych spraw w procesie wychowania. Art. 55 ustawy o systemie oświaty wskazuje, że: „W szkole i placówce działa samorząd uczniowski[…]. Samorząd tworzą wszyscy uczniowie szkoły lub placówki.” Zgodnie z ustawą oprócz działalności dydaktycznej i wychowawczej, szkoła powinna uczyć swoich podopiecznych współdziałania w sprawach publicznych, poprzez współpracę z innymi, dzielenie się zadaniami i wywiązywanie się z nich. Na terenie Szkoły Podstawowej nr 41 prężnie działa Samorząd Uczniowski. Praca SU dotyczy pewnych kręgów tematycznych systematycznie rozwijanych i realizowanych w procesie dydaktyczno–wychowawczym. Prezentowany poniżej harmonogram działań jest zgodny ze statutem szkoły i dostosowany do oczekiwań uczniów, nauczycieli i wychowawców.

SAMORZĄD UCZNIOWSKI DZIAŁA W NASTĘPUJĄCYCH OBSZARACH:
• DZIAŁALNOŚĆ STATUTOWA, do której należy: diagnozowanie potrzeb, decydowanie i współdecydowanie o sprawach szkoły w obszarze dydaktyki, przestrzeni szkoły oraz organizacji pracy placówki; opiniowanie wybranych dokumentów szkolnych, poznawanie i uzupełnianie wiadomości o szkolnych dokumentach; informowanie społeczności szkolnej o działaniach organu, poprzez prowadzenie gazetki ściennej i umieszczanie informacji na stronie internetowej szkoły; współpraca z Dyrekcją i Gronem Pedagogicznym i Radą Rodziców; sporządzanie sprawozdań o działalności SU; organizacja wyborów przedstawicieli organu.
• DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA, która realizowana jest poprzez: zbiórkę pieniędzy i darów na rzecz potrzebujących; udział w akcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Pomóż i Ty.
• DZIAŁALNOŚĆ KULTURALNO-OŚWIATOWA ma na celu: uatrakcyjnianie uczniom czasu pozalekcyjnego, poprzez organizowanie bali i dyskotek okolicznościowych, w tym m. in. z okazji Dnia Chłopaka, Andrzejek, zabaw karnawałowych, Walentynek; propagowanie wartości i tradycji kultury polskiej; organizację apeli patriotycznych oraz pielęgnowanie ceremoniału i tradycji szkolnej z udziałem pocztu sztandarowego; organizowanie konkursów plastycznych oraz okolicznościowych imprez i akcji, tj.: , Dnia Edukacji, Światowy Dzień Tolerancji, „Mikołajki”, Walentynki, Tłusty czwartek, „Wybory Miss i Mistera szkoły”; które mają uatrakcyjnić życie szkolne i poszerzyć wiedzę uczniów w zakresie praw dziecka.
EFEKTEM DZIAŁAŃ PRZEDSTAWICIELI SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO NASZEJ SZKOŁY JEST:
• szybkie i efektywne diagnozowanie potrzeb społeczności uczniowskiej,
• wpływ na sprawy placówki w obszarze dydaktyki, przestrzeni szkoły oraz organizacji jej pracy,
• wzrost aktywizacji i uspołecznienia uczniów oraz wdrożenie ich do samodzielności poprzez rozwój samorządności, kształtowanie postaw prospołecznych, obywatelskich i patriotycznych, poszerzenie znajomości Praw Człowieka, Dziecka, Ucznia,
• wypracowanie schematu działań, który z powodzeniem można corocznie powtarzać, wypełniając go pomysłami i działaniami wynikającymi z oczekiwań dzieci i potrzeb szkoły,
• pielęgnowanie tradycji szkolnej i ceremoniału,
• reprezentowanie interesów młodzieży szkolnej wobec Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i organów (podmiotów) pozaszkolnych,
• stwarzanie możliwości rozwijania demokratycznych form współżycia, współdziałania uczniów i przyjmowania współodpowiedzialności za jednostki i grupy oraz wzrost umiejętności pracy w zespole i komunikacji interpersonalnej,
• wzrost empatii - podejmowanie konkretnych działań na rzecz osób będących w szczególnie trudnej sytuacji i na rzecz zwierząt.
 

ZARZĄD PRZEDSTAWICIELI SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
SARA KONDRATOWICZ – PRZEWODNICZĄCA
BARTOSZ MICHULEC – Z-CA PRZEWODNICZACEGO
JULIA WÓJCIK – SKARBNIK
FILIP FRĄCZEK – SEKRETARZ
PRZEDSTAWICIELE SU:
1. Julia Zolich (VIII)
2. Teresa Kosyk (VIII)
3. Alicja Stanclik (VII)
4. Filip Słowik (VII)
5. Magdalena Szlosarczyk (VI)
6. Patrycja Świerczek (VI)
7. Joanna Murawska (V)
8. Wojciech Pycia (V)
9. Maja Rezik (V)
10. Krzysztof Sobierajski (IV)


Opiekunowie SU: Agnieszka Czerwińska, Ewelina Olejak